On tullut tiedotustilaisuuden aika. Nana ja Tilda kohtaavat toisensa juuri ennen tilaisuuden alkua.

Tilda: Moi muru, oli vaikee löytää sua ku täällä on näin paljon ihmisiä.

Nana: No sanos muuta. Kiitos kahvista. Vitsi et täältä näkee huonosti tonne. Kuunnellaan tää ja mennään sit meille.

Tilda: mä meen varmaan kotiin nukkumaan hetkeks. Mulla on seuraavat kaks viikkoa yöt varattu, ja kohta on se casting niihin uikkarikuvauksiin. En haluis olla ihan kuolemanväsynyt raato niissä.

Nana: okei, ymmärrän. Mä en taida sinne castingiin tulla, sain yhen rahakkaan kirjotuskeikan Fashion Blondies lehteen. Eikä ne kuitenkaan mua ota ku oon niin tavallisen näkönen.Oho, se alkaaki, kuunnellaan.

IMG_2841.jpg

Murto: Hyvää huomenta ja tervetuloa kaikki tänne tiedotustilaisuuteen. Pyydän että lehdistö esittäisi kysymyksensä vasta kun minä ja Lastenkodin johtajatar Margaretha Von Hacberry olemme lopettaneet. Tiedotustilaisuus kestää noin puoli tuntia.

IMG_2845.jpg

Pienokaiset löytyivät siis eilen kalliosolan läheltä, kahden kallion välistä. Heidät oli peitelty oljilla. Lapset selvästi ovat olleet rakastavassa ja hellässä huomassa, ja siksi ihmetyttääkin miksi heidät on hylätty. Eilen illalla aloitimme laajat etsinnät, mutta emme kaikesta huolimatta ole löytäneet lasten vanhempia. 

IMG_2847.jpg

Jatkamme etsintöjä edelleen, mutta suurta toivetta vanhempien löytymiseen emme enää tässä kohden laita. Yleisövihjeillä voisi olla suuri merkitys, joten kaikki tiedot voi soittaa poliisikeskuksen numeroon. Asiaan ei näytä liittyvän henkirikosta. Neiti Von Hacberry, olkaa hyvä.

Margaretha: Niin, pienokaisten tulevaisuus ilman vanhempia ei kuulosta hyvälle. Toivon sydämeni pohjasta että vanhemmat löytyvät, mutta koska kyseessä on näin pienet lapset emme voi odottaa kauhean pitkään. Olemme nimenneet lapset Carrieksi ja Coryksi, ja ilmiselvää on että he ovat sisarukset. Tällä hetkellä huolehdimme heistä ammattitaidolla. Olen varotoimenpiteenä alkanut etsiä kasvattivanhempia Carrielle ja Corylle. Toimenpiteisiin ryhdytään kuitenkin aikaisintaan kahden viikon kuluttua. Teemme yhteistyötä poliisin kanssa. Hoitotiimissämme palvelevat Mrs Toepfer vanhempana Sosiaalihoitajana ja neiti Ruusunen lastenhoitajana. 

IMG_2846.jpg

Murto: Kiitos Von Hacberry. Kuten näette, Carriesta ja Corysta huolehditaan hyvin. Ja yleisövihjeitä kaipaamme edelleen. Haravoimme metsää vielä tänään, mutta sen enempää en voi resursseja tähän käyttää. Oliko kysymyksiä?

Toimittaja: Kanava kuuskuuskutoselta suora lähetys, liittyykö tähän rikosta? Miten rankaisette vanhempia jotka ovat lapsensa hylänneet? 

Murto: Kiitos Tanja. Ei voida olettaa että asiaan liittyy rikosta. Lapset ovat terveitä ja hoidettuja. Lisäksi löytöpaikalta ei voitu havaita viitteitä rikoksesta. Palaamme asiaan kun löydämme lisää tietoa asiaan. Kiitos kaikille kun saavuitte paikalle, pidämme median ajan tasalla mikäli uutta ilmaantuu.

IMG_2842.jpg

Tilaisuuden jälkeen kaverukset jäävät hetkeksi juttelemaan.

Isla: Miten musta tuntuu että toi VonHacberry on jotenkin kiero?

Blaine: No kieltämättä. Selkäpiitä karmi kun se äsken jotain mulle kuiskutteli et hyvä ku on poliisivoimia paikalla.

Tilda: Voi olla. Hitsi mua väsyttää. Nana hei, mikä se Jacksonin siskojuttu ny oli?

Nana: Niin, ku mä siis olin Jakcsonilla yötä ku en saanu unta. Aamulla sit Jolene tuli, se on ilmeisesti joku artisti. Tosi mukavalta vaikutti, mut ei ehitty juttelee ku mun piti lähtee tänne. Sovittiin et mennään syömään joku päivä. Jos se on maisemissa vielä ku on se casting-päivä ni vois mennä silloin. 

Tilda: joo, niin voiski. Sitä ennen mä varmaan vaan nukun kaikki päivät. mut onhan Carrie ja Cory niin sulosia!

Isla: no onhan ne. Me voitais kanssa tulla jos työvuorot natsaa, siis sinne syömään. Vai mitä Blaine? 

Blaine: joo, ois kiva tavata se sisko, Jackson on puhunu siitä aika paljon kyl. Lähetääks Isla jatkaa sitä tutkimusta?

Tilda: Mitä tutkimusta? Mä luulin et teil on vapaata?

Isla. Joo, niin onki mutta meillä on yks selvittämätön keikka mitä katellaan aina vapaa-aikanaki. Ärsyttää ku jää joku keissi ratkasematta.

Nana: Voin vaan kuvitella. Mä meen kirjottaa sitä artikkelia ni saan rahaaki. Soitellaan, murut!

Blaine: Soitellaan. Mä sovin Jacksonin kanssa siitä safkailusta ku meil on peli-ilta ni ilmotellaan sit teilleki mikä päivä sopii.

Tilda: tehään niin, moikka murut!

Isla: Moikka!

IMG_2848.jpg